PROMOSI KEMASUKAN PELAJAR BARU BAGI DIPLOMA PENGURUSAN SUMBER MANUSIA DI MAHSA UNIVERSITY BAGI LEPASAN SPM DAN STPM

SILA WHATSAPP @ SMS @ HUBUNGI ENCIK AM ditalian 017 6842 836 @ www.wasap.my/6017684236/MAHSA atau daftar online di portal website ini https://mahsaintake.wordpress.com/contact/

(MAHSA, Nama Penuh, Nombor Kad Pengenalan dan Email) untuk mendapatkan 
maklumat lanjut mengenai kursus Diploma @ Ijazah Sarjana Muda Tahun Asas di MAHSA University.

KEMASUKAN KE MAHSA UNIVERSITY BAGI LEPASAN SPM/STPM/DIPLOMA & ETC. PENDAFTARAN BOLEH DI BUAT SEKARANG.
Sebarang pertanyaan boleh hubungi saya Pegawai Pendaftaran : 017 68 42 836 www.wasap.my/6017684236/MAHSA  En Am secara Whatsapp @ SMS @ Telegram Taipkan (MAHSA, Nama Penuh, No IC dan Email) Terima kasih.
Untuk mendapatkan surat tawaran daripad MAHSA University boleh hubungi saya Pegawai Pendaftaran : 017 68 42 836 @ www.wasap.my/6017684236/MAHSA En Am secara Whatsapp @ SMS @ Telegram Taipkan (MAHSA, Nama Penuh, No IC dan Email) Terima kasih.

DIPLOMA PENGURUSAN SUMBER MANUSIA

Pengurusan Sumber Manusia merupakan suatu aktiviti dalam sesebuah organisasi sama ada yang berorientasikan perniagaan atau perkhidmatan, besar ataupun kecil, Organisasi tidak wujud tanpa manusia. Kursus ini direkabentuk bagi mengembangkan kemahiran praktikal untuk memastikan pelajar mempunyai pemahaman tentang teori dan amalan pengurusan sumber manusia moden. Kaedah pembelajaran menjadi lebih baik kerana kursus ini turut menyediakan gambaran menyeluruh teori utama pengurusan sumber manusia dalam membekalkan konsep dan amalan asas perlaksanaan bidang. Kursus ini bersesuaian bagi pelajar yang ingin melibatkan diri dalam kerjaya sebagai eksekutif sumber manusia.

Diploma Pengurusan Sumber Manusia

Diploma Pengurusan Sumber Manusia adalah kursus peringkat diploma bagi pelajar yang ingin menceburi kerjaya di dalam syarikat-syarikat sektor swasta seperti BPO, Syarikat Multinasional, individu dan sektor swasta dan lain-lain. Diploma Pengurusan Sumber Manusia memberi pendedahan kepada seseorang pelajar untuk mendapatkan kebaikan dan manfaat serta merebut peluang yang berbeza dalam organisasi.
Kursus ini dikenalpasti dengan pentadbiran aset-aset bahagian manusia yang berbeza di sebuah organisasi. Prestasi pekerja di sesebuah organisasi, perniagaan (masing-masing atau tetap) tidak sepatutnya diperbesarkan dalam bidang pengurusan organisasi manusia. Pengurusan sumber manusia pada asasnya ialah bertanggungjawab dalam pentadbiran keupayaan-keupayaan kerja dan keupayaan-keupayaan antara perseorangan dalam pertubuhan itu. Pengurus Sumber Manusia sentiasa menggunakan dan mengubahsuaikan sumber manusia dengan berkesan.

Mengapa Memilih Kursus Ini?

Kursus diploma ini membenarkan seseorang pelajar untuk mendapatkan idea-idea pentadbiran yang asas mengenai organisasi. Kursus ini pada asasnya bertujuan memberikan setiap pelajar satu kesedaran luas dan yang berkaitan dengan perniagaan, misalnya, mentadbir, spekulasi-spekulasi operasi, asas pentadbiran wang, kualiti konservatif organisasi, pentadbiran hubungan pelanggan , dan yang amat penting pentadbiran organisasi, E-perniagaan, Entrepreneurship dan sebagainya. Keupayaan-keupayaan ini ialah tuntutan utama untuk seseorang pelajar mempunyai satu kerjaya yang lumayan di masa hadapan. Pemegang diploma juga boleh melanjutkan pengajian yang lebih tinggi dalam pentadbiran perniagaan contohnya, Ijazah Sarjana Muda dan Sarjana Pengurusan Sumber Manusia. Terdapat banyak peluang pekerjaan terbuka luas selepas tamat kursus ini untuk pelajar dalam pelbagai organisasi.

Diploma adalah satu kelayakan maju bertujuan untuk membantu individu mendapatkan pengetahuan teknikal yang khusus diperlukan untuk memenuhi matlamat kerjaya tertentu. Ia adalah sesuai untuk mengisi jurang pengetahuan, meningkatkan kemahiran yang digunakan dalam kedudukan semasa, atau membangunkan bakat untuk maju ke peranan baru.
Anda mungkin bertanya diri anda sendiri, apakah diploma dalam pengurusan sumber manusia? Kurikulum ini memberikan pelajar dengan pengalaman dan kepakaran untuk mereka bentuk, menyelaras, dan mengurus fungsi-fungsi pentadbiran sesebuah organisasi. Kepakaran termasuk merekrut, menemuramah dan mengambil pekerja baru, dan berunding dengan eksekutif penyediaan strategik. Sumber pengurus manusia juga berbincang dengan pihak pengurusan atasan mengenai mesyuarat misi dan matlamat organisasi. Mereka mengenal pasti cara untuk memaksimumkan nilai para pekerja organisasi dan memastikan bahawa mereka akan digunakan sebagai cekap yang mungkin.
Kebaikan diploma dalam pengurusan sumber manusia termasuk membangunkan pelbagai pengetahuan dan pengalaman kerja yang berkaitan. Para peserta boleh memajukan kerjaya mereka dengan mempelajari bagaimana untuk memanfaatkan kemahiran, mencapai matlamat organisasi yang kreatif dan inovatif melalui pengalaman praktikal.
Bayaran bergantung kepada institusi dan tempoh program ini, yang biasanya berlangsung antara satu hingga dua tahun. Pelajar serius mempertimbangkan diploma perlu menyelidik kos dan memastikan matlamat mereka dilindungi sebelum mendaftar.
Graduan yang mempunyai diploma dalam pengurusan sumber manusia mencari kerjaya dalam semua aspek sumber manusia jabatan organisasi, seperti pampasan, faedah, dan program latihan. Individu yang bekerja di hampir setiap industri, bekerja di pejabat, perjalanan ke mesyuarat profesional, dan pekerja merekrut tapak. Pekerjaan termasuk pengurus buruh hubungan, pakar gaji, pengambilan dan pengurus pengambilan.Persekitaran kerja yang merangkumi pembuatan, penjagaan kesihatan, kerajaan, pendidikan tinggi, dan perniagaan.

Diploma Pengurusan Sumber Manusia di membantu anda membangunkan kemahiran anda dan memantau peranan kanan dalam Sumber Manusia.
Kursus ini memberikan pengetahuan dan kemahiran pengurusan yang anda perlukan untuk memaksimumkan prestasi pekerja dalam perkhidmatan objektif strategik majikan dan memastikan fungsi Sumber Manusia dijalankan dengan berkesan.
Ini adalah pengenalan menyeluruh kepada Pengurusan Sumber Manusia, mengambil pendekatan strategik kepada pengurusan pekerja untuk membantu organisasi anda mendapat kelebihan daya saing. Ia membangunkan kemahiran dan pengetahuan penting, 

Peluang Kerjaya Bagi Lepasan Diploma Pengurusan Manusia

  • Penolong Eksekutif Pengurusan Sumber Manusia
  • Penolong Eksekutif LatihanPembangunan
  • Penolong Eksekutif Keselamatan dan Kesihatan dalam Pekerjaan,
  • Penolong Eksekutif Hubungan Industri,
  • Eksekutif Perhubungan Awam,
  • Penolong Eksekutif Pentadbiran
  • Penolong Eksekutif Ganjaran dan Pampasan.

Program Pengurusan Sumber Manusia memberi pelajar pendedahan terperinci kepada tugasan dan kerja yang dilakukan oleh organisasi yang kecil atau besar dalam usaha untuk menyelaraskan sumber manusia secara efektif agar kejayaan sesebuah organisasi itu lebih terjamin. Melalui program ini, pelajar dapat menguasai pelbagai pengetahuan seperti perancangan sumber manusia, pengambilan dan pemilihan, latihan dan pembangunan sumber manusia, pampasan dan kemudahan, keselamatan dan kesihatan, perhubungan industri, penyelidikan dalam sumber manusia, peningkatan produktiviti, perkembangan inovasi dan kreativiti pekerja dan sebagainya.

Peluang Kerjaya Bagi Lepasan Diploma Pengurusan Manusia

  • Eksekutif Jabatan Sumber Manusia
  • Eksekutif Pentadbiran
  • Pegawai Perhubungan Awam
  • Jurulatih Pembangunan Sumber Manusia
  • Penasihat Kerjaya
  • Perunding Kaunseling Syarikat

Nak jadi profesional?

Malaysia mempunyai banyak institusi dan organisasi yang dapat membantu kamu dalam bidang pengurusan sumber manusia ini, yang aktif dalam pemantauan kelayakan eksekutif dan pengurus di negara ini, seperti Human Resources Developement Fund (HRDF), organisasi terbesar yang membantu dalam bidang pengurusan sumber manusia di negara ini.

Bermula dalam bidang Pengurusan Sumber Manusia sebagai eksekutif pentadbiran, kamu boleh membina pengalaman dan mendapat kelayakan professional dan naik ke jawatan eksekutif senior dan/atau pengurus. Jika kamu menunjukkan bakat yang hebat dalam bidang ini, kenaikan pangkat juga boleh berlaku dengan cepat.

Diploma ini bertujuan untuk menyediakan golongan profesional mengamalkan sistem Pengurusan Sumber Manusia (HRM) yang berkualiti dan efektif di tempat kerja. Pelajar akan didedahkan kepada pelbagai teori dan berhubung sistem HRM yang mampu melahirkan golongan pekerja yang berkualiti dan memiliki tahap profesionalisme yang tinggi.

Program ini ditawarkan adalah bertujuan untuk menyediakan pelajar dengan pengetahuan meluas, teknikal, operasi dan kemahiran keusahawanan bagi membolehkan para pelajar mampu melaksanakan pengurusan dalam bidang-bidang tertentu berkaitan pengurusan sumber manusia dengan berkesan dan beretika, seterusnya dapat menyemai keinginan untuk pembelajaran sepanjang hayat dan pembangunan kerjaya dalam bidang pengurusan sumber manusia. 


Eksekutif Sumber Manusia 
Eksekutif Sumber Manusia bertugas untuk mengurus dan menjadi sumber rujukan dengan keupayaan menganalisis bidang tugas di bawah kawalan untuk mencapai objektif jabatan, bahagian atau pusat di dalam sesebuah organisasi.

Senarai Tugas
  • Menyediakan buku kecil/risalah maklumat pekerjaan dan sistem pengelasan pekerjaan;
  • Menguruskan rekod personel dan sistem maklumat sumber manusia yang berkenaan;
  • Memberikan nasihat dan menjalankan fungsi berkaitan pengambilan pekerja, penempatan, latihan, prestasi kakitangan, kenaikan pangkat, pampasan, dan perhubungan pekerja dengan pihak pengurusan;
  • Mengkaji dan menganalisis kerja yang dilaksanakan dalam sesuatu organisasi, menjalankan temu duga dengan pekerja, penyelia, dan pengurusan serta menulis keterangan tentang jawatan, kerja, dan pekerjaan yang terperinci daripada data yang diperoleh;
  • Mengkaji dan memberikan nasihat kepada orang perseorangan tentang peluang pekerjaan, pemilihan kerjaya, dan pendidikan atau latihan lanjutan; Memberikan bimbingan kepada pelajar, ibu bapa, dan guru berhubung dengan berbagai-bagai perkara, termasuk
  • Memberikan nasihat dan menjalankan kerja berhubung dengan aspek di atas serta aspek lain bagi analisis kerja dan pekerjaan dalam bidang seperti pentadbiran personel, penyelidikan dan perancangan tenaga manusia, latihan atau maklumat pekerjaan, dan bimbingan vokasional;


SILA WHATSAPP @ SMS @ HUBUNGI ENCIK AM ditalian 017 6842 836 @ www.wasap.my/6017684236/MAHSA atau daftar online di portal website ini https://mahsaintake.wordpress.com/contact/

(MAHSA, Nama Penuh, Nombor Kad Pengenalan dan Email) untuk mendapatkan 
maklumat lanjut mengenai kursus Diploma @ Ijazah Sarjana Muda Tahun Asas di MAHSA University.

KEMASUKAN KE MAHSA UNIVERSITY BAGI LEPASAN SPM/STPM/DIPLOMA & ETC. PENDAFTARAN BOLEH DI BUAT SEKARANG.
Sebarang pertanyaan boleh hubungi saya Pegawai Pendaftaran : 017 68 42 836 www.wasap.my/6017684236/MAHSA  En Am secara Whatsapp @ SMS @ Telegram Taipkan (MAHSA, Nama Penuh, No IC dan Email) Terima kasih.
Untuk mendapatkan surat tawaran daripad MAHSA University boleh hubungi saya Pegawai Pendaftaran : 017 68 42 836 @ www.wasap.my/6017684236/MAHSA En Am secara Whatsapp @ SMS @ Telegram Taipkan (MAHSA, Nama Penuh, No IC dan Email) Terima kasih.
Terbaru Lebih lama

نموذج الاتصال